همشهری آنلاین: دولت افغانستان با انتصاب پدی اشداون به عنوان فرستاده سازمان ملل به این کشور مخالفت کرد.

سفیر افغانستان در سازمان ملل در مصاحبه با بی بی سی گفت:تا زمانی که تا این حد به مساله انتصاب اشداون در افغانستان توجه شود و وی گزینه قطعی قلمداد شود، او کاندیدای مورد نظر کابل محسوب نمی‌شود.

ظاهر طنین گفت: انتشار خبر انتصاب اشداون به عنوان فرستاده سازمان ملل در رسانه‌های داخل افغانستان و خارج از این کشور بویژه بریتانیا، فضایی از سوءتعبیر و نگرانی را ایجاد کرده است.لرد اشداون پیشتر در مقام فرستاده ویژه سازمان ملل و فرستاده اتحادیه اروپا در بوسنی  در سال‌های 2002 تا 2005 انجام وظیفه می‌کرده است.

سفیر افغانستان در سازمان ملل گفت: ما ترجیح می‌دهیم، ژنرال کول معاون فرمانده ناتو در اروپا سمت فرستاده سازمان ملل در افغانستان را به عهده بگیرد.ما می‌خواهیم فردی مقام فرستاده سازمان ملل در افغانستان را  به عهده گیرد که بتواند بهتر با دولت افغانستان و عوامل نیرو‌های بین‌الملی در این کشور کار کند.

در حالی که سازمان ملل متحد انتصاب اشداون را تایید نکرده است رسانه‌های بریتانیایی چندی است وی را گزینه اصلی برای انتصاب در مقام فرستاده سازمان ملل در افغانستان معرفی کرده‌اند و همین امر واکنش شدید دولت افغانستان را نسبت به این انتصاب برانگیخته است.

اختلافات بر سر انتصاب سفیر سازمان ملل در افغانستان همزمان با افزایش اختلاف میان دولت حامد کرزای و دولت‌های غربی بروز پیدا کرده است. گفته می‌شود مخالفت کرزای با انتصاب فرستاده ویژه سازمان ملل در افغانستان نشانه‌ گسترش اختلافات میان دولت افغانستان و کشور‌های غربی است.

رییس جمهوری افغانستان پیشتر نیز از اقدامات ارتش بریتانیا در مبارزه با نیرو‌های طالبان در استان هلمند انتقاد کرده بود.

کد خبر 42768

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز